Strategisch advies

STRATEGISCH ADVIES

Wij houden ons bezig met de ontwikkeling en implementatie van commerciële sleutelstrategieën voor (Corporaat) Management, Business Units, en Marketing-, Verkoop- en Serviceafdelingen. 


We adviseren over de opbouw en inhoud van uw businessplan, producten & dienstenportfolio en helpen u om met processen, systemen, en kennis (personeel) een optimaal bedrijfsresultaat te behalen. 


Daarbij gebruiken we een aantal handige theorieën, processen en oplossingen die we vakkundig kunnen toepassen binnen uw organisatie. Ons plan van aanpak bestaat uit 5 stappen:

Stap 1: Analyse van de situatie

Bij ontwikkeling en implementatie van commerciële sleutelstrategieën voor Corporate management, Business Units, of afdelingen beginnen we met het analyseren en verifiëren van de klantvraag. We schetsen de huidige situatie en toekomstige situatie.


  • As-is en To-be situatie in beeld brengen met diverse scenario's.
  • Welke opties zijn er?  Hoe raken die de driehoek tussen processen, systemen, en medewerkers?
  • Analyse van de strategie, visie, en verwachte uitkomsten.
  • Presentatie van bevindingen aan opdrachtgever.

Wij hebben een arsenaal aan handige toepassingen zoals de Hoshins Strategy Matrix methode, Pugh matrix, 5-P model, SWOT analyse en het Strategisch Canvas. Ook gebruiken we DISC PPA en Belbin tests om teams te analyseren en (her)groeperen.



Stap 2: Plannen van taken en uitkomsten

Nadat de scope van de opdracht duidelijk is afgebakend maken we een roadmap. 


  • In samenwerking met de opdrachtgever stellen we een uitvoerbaar plan op met taken en deeltaken.
  • Deadlines en doorlooptijd / budget.
  • Discussie over benodigde resources en beschikbaarheid daarvan.
  • Stakeholder management & alignment.

We gebruiken veelal robuuste planningmethoden die aansluiten bij de opdracht en de  doelstellingen.

Stap 3: Conceptoplossing definiëren en conformeren

In de ontwikkelingsfase  voeren we de geplande taken en deeltaken uit.  Daarbij is het belangrijk om alle stakeholders erbij te betrekken zodat er een gedragen oplossing ontstaat die uiteindelijk ook overal geïmplementeerd kan worden.


  • Ontwikkelen van relevante corporate-, product-, en kruis-functionele strategieën, plannen, en taken 
  • Ontwikkelen van processen, systemen, trainingen, en instructies.
  • Afstemming en overeenstemming stakeholders.

We gebruiken adequate ontwikkelmethodes die aansluiten bij het project.


Stap 4: UAT en aanpassingen

In de testfase proberen we met een kleine representatieve groep betrokkenen de nieuwe manier van werken  uit en halen we eventuele foutjes weg.


  • Plannen van UAT (user acceptance testing)
  • Uitvoeren van de tests
  • Issues verzamelen, prioritariseren en oplossen
  • Test rapport & resultaten


Stap 5: Training, uitrol, en handover

In de implementatiefase  rollen we de nieuwe strategie daadwerkelijk uit naar de gebruikers. Afhankelijk van het project en onderwerp horen daar verschillende  taken bij. 


  • Implementatieplan, training & instructies
  • Communicatieplan om iedereen op tijd in te lichten over de nieuwe methoden
  • Uitrolplan  voor de organisatie (bijvoorbeeld per geografische locatie, industrie, BU, afdeling)
  • Global go-live of in kleinere stappen
  • Opzetten beheersbare organisatie & kwaliteitscontrole


STRATEGISCH SERVICE MANAGEMENT


In samenwerking met Noventum bieden wij toegang tot het Service Transformation Center, hetgeen een platform is met allerlei handige kennis die uw digitale servicetransformatie (Servitization) van uw serviceorganisatie zal bespoedigen.


Digitale Service Transformatie

Meten, ontwerpen, bouwen, implementeren en managen van uw digitale service transformatie


Leren en ontwikkelen

Mensen en vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om een duurzame service organisatie te bouwen


Acceleer Duurzame Groei

Toegang tot onze Service Management 'Best practises' zoals o.a. processen, rolbeschrijvingen, organisatiemodellen, KPIs, modelvoorbeelden, service blueprints, ICT landschap, case studies, en e-learning cursussen.


lees meer

STRATEGISCH ADVIES

PROJECT MANAGEMENT

'SERVITIZATION'

DIGITALISERING 

Share by: